Mesafeli Satış Sözleşmesi

MADDE 1 TARAFLAR


1.1-SATICI

Ünvanı
    

: Retrobird

Adresi
    

: Caferağa mh. Moda Cd. No.28/B Kadıköy / İstanbul

Telefon
    

: 0544 270 80 91

Eposta adresi
    

: [email protected]

1.2-ALICI

Adı/Soyadı/Ünvanı
    

:

Adresi
    

:

Telefon
    

:

Eposta adresi
    

:

MADDE 2 KONU

İşbu sözleşmenin konusu, MÜŞTERİ'nin retrobird.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı ve Madde 3.1 de kodu, adı, adedi ve satış fiyatı belirtilen ürünün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

MADDE 3 SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATINA İLİŞKİN HUSUSLARIN BELİRLENMESİ

 

3.1-ÜRÜNLER

Mal ya da hizmetlerin temel özellikleri retrobird.com.tr adresinde yer almaktadır.

Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

Sözleşme Konusu mal ya da hizmetin tüm vergileri satış fiyatına dahildir.


3.2-TESLİMAT ŞEKLİ VE PLANI

Teslimat Adresi
    

:

Teslim Edilecek Kişi
    

:

Fatura Bilgileri
    

:

Ürün sevkiyatlarına ürün Retrobird tarafından tedarik edildikten sonraki en geç 2 işgünü içinde başlanacaktır.

3.3 GECİKME FAİZİ

Ödeme peşin ya da kredi kartı ile yapılacağı için SATICI tarafından gecikme faizi uygulanmaz.

MADDE 4 GENEL HÜKÜMLER

4.1) ALICI, retrobird.com.tr.com internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. ALICI; bu Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce, SATICI tarafından ALICI'ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyid etmiş olur.

4.2) Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde yer alan ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.

4.3) Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI'ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

4.4) SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

4.5) SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.

4.6) SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir ve 10 iş günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade eder.

4.7) Ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda teyid edilmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

4.8) Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünü 3 gün içinde SATICI'ya iade etmek zorundadır. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI'ya aittir.

4.9) SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabileceğini şimdiden kabul etmektedir.

 

MADDE 5 ÖDEME İADE PROSEDÜRÜ

 

Değiştirmek veya iade etmek istediğiniz ürünü teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde, ürüne ait, iki nüsha faturanızı, faturanın arka kısmına değişim/iade belirtilerek gönderebilirsiniz. 

 

İade ve değişimlerde gidiş-dönüş kargo bedeli alıcıya aittir. 

Ups kargo müşteri hizmetlerini arayarak kuryeyi bulunduğunuz adrese çağarabilirsiniz. Bu aşamada firma anlaşma kodumuzu gelen kuryeye belirtmeniz yeterlidir. Kargo ücretleri ürün bedelinden düşülerek kartınıza geri ödemesi gerçekleştirilir. 

 

Kargo teslimatı, müşteri tarafından sağlanamıyor ise (yanlış adres belirtilmesi, adreste bulunamama, kargo verildikten sonra vazgeçilmesi) yine kargo ücretleri alıcıya aittir. 

 

Hijyen sebebi ile takılarımızda, iç giyim alt gruplarda ve maske gibi ürünlerde iade ve değişim yapılmamaktadır.

Değişim işlemlerindeki olası fiyat farklılıklarında Müşteri Hizmetlerimiz tarafınızla iletişime geçecektir.

Değişim ve iade gönderilerinizin takibini yapabilmek amacıyla kargo firmasından gönderi kodunuzu alabilirsiniz.

 

İADE/DEĞİŞİM KARGO KODU

 

UPS Kargo: 07FE00

 

ADRES: 

Caferağa mh. Moda cd. No:28/B
Kadıköy/İstanbul

 

Mağazalardan Değişim ve İade

 

retrobird.com.tr ve Retrobird mobil uygulamalarından yapılan ve iskonto tutarı uygulanmamış siparişlerin değişim işlemlerini 14 gün içerisinde mağazalarımızdan anında gerçekleştirebilirsiniz.

Diğer değişim işlemleri ve iade için ürünlerimizi mağazalarımıza teslim edebilir ve değişim / iade sürecinizi mağazalarımız aracılığıyla başlatabilirsiniz. Mağazalarımız değiştirmek veya iade etmek istediğiniz ürünleri en kısa sürede merkezimize ulaştıracak ve işleminiz gerçekleştirilecektir.

Mağazalarımız bu işlemde teslimat noktası olarak görev yapacak olup, iade işlemleriniz ile ilgili süreci başlatacaktır.


 
Ücret İadesi

 

Kredi kartı ile yapılan alışverişlerin iadeleri, alışveriş yapılan kredi kartına yapılmaktadır. Farkı bir kredi kartına veya nakit olarak iade yapılamamaktadır. Kredi kartlarına yapılan iadeler bankanıza bağlı olarak 10 iş günü içerisinde kart hesabınıza geçecektir.

Taksitli ödemelerinizde;

    İade tutarının tamamı kredi kartınızın ait olduğu bankaya tek seferde tarafımızca yapılır.
    İade tutarını bir sonraki ekstrenizde "artı bakiye" bakiye olarak görebilirsiniz. Bankanız taksit tutarını, seçtiğiniz taksit sayısı kadar ayda kartınıza iade eder.
    Eğer iadeden önce herhangi bir taksit ödemesi yapıldıysa, iadeden sonraki ayda bankanız ödediğiniz taksitlerdeki bakiyenin tamamını yatırır.

Banka Kartı veya Kredi Kartı ile yapılan ödemelerinizin geri ödeme süresi bankalara göre farklılık göstermektedir. Ödeme bilgilerinizi bankanızdan öğrenebilir ya da hesap ekstrenizden kontrol edebilirsiniz.

Havale/EFT ile yapılan ödemelerinizin geri ödemesi EFT‘nin ya da havalenin bağlı olduğu ya da gönderildiği hesap numarasına havale yoluyla geri ödenir.

İade işlemi yapılan ürünlerde kullandığınız hediye çeki bedeli, hesabınıza yeniden tanımlanmaz. Kampanya süresince verilen kuponlar, kampanya bitiminden sonra kullanılamaz.

Kargo-teslimat ücreti iade edilmez.

 

Müşteri Hizmetleri

 

Stil danışmanlığı, siparişleriniz ile ilgili merak ettikleriniz, değişim/iade ile ilgili sorularınız ve Retrobird ile ilgili tüm konular için bize aşağıdaki iletişim kanallarıyla ulaşabilirsiniz.

Telefon: 0544 270 80 91

E-Posta: [email protected]com.tr


    Satın alınmış ürünlerin iadesi durumunda; SATICI tahsil etmiş olduğu tutarın tamamını tahsilatın yapıldığı kredi kartına tek seferde iade edecektir. Banka tarafından, MÜŞTERİ ürünü kaç taksit ile aldıysa ödeme iadesini de yine taksitli olarak aynı adetteki taksitle MÜŞTERİ kredi kartlarına yapmaktadır. Eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve MÜŞTERİ iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.


MÜŞTERİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

MADDE 6 CAYMA HAKKI

ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) iş günü içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir. Cayma hakkının kullanılması için 14 iş günlük süre içinde SATICI'ya iadeli taahhütlü posta, faks veya e-posta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün 5-e madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
b) Cayma hakkını kullanırken belirtilen dilekçe,
c) İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
d) SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan belgeleri ALICI’ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
e) ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Kişiye özel ölçü ve ürünler SATICI tarafından iade alınamaz. Hijyen gerektiren küpe vb ürünler SATICI tarafından iade alınamaz. Cayma hakkı kullanılmak istenen ürünler kullanılmamış olmalıdır. Bir defaya mahsus paketi açılan teknolojik ürünler SATICI tarafından iade alınamamaktadır.
f) Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen Alışveriş çeki kullanabilme tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan Alışveriş çeki tutarı iptal edilir.

MADDE 7  YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI'nın veya SATICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Alıcı tarafından başvurulacak  merciilerdir.

Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.

İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmıştır.

 

SATICI
    

:
    

Retrobird

ALICI
    

:

TARİH
    

: